понедельник, 16 марта 2015 г.



ПРО ВИКОРИСТАННЯ ГРУПОВОЇ ФОРМИ РОБОТИ
НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ


Пропоную матеріал для вчителів англійської мови, який допоможе впро­ваджувати інтерактивні технології та зробити роботу активною для всіх її учасників на уроці.

Взаємовідносини України з країнами світового співробітництва, нові політичні та соціокультурні реалії, особливо останній чемпіонат Європи з футболу (Євро 2012), створюють сприятливі умови для вивчення іноземних мов.

Рада Європи з питань мовної освіти знач­ну увагу приділяє розробленню підходів, методик і умов використання сучасних тех­нологій у викладанні іноземних мов.

Немає потреби переконувати, що однією з основних умов цього процесу є набуття вмінь та навичок вільно і грамотно володіти не тільки однією мовою, а й мовою інших народів і держав дня розуміння того, що відбувається у світі. Без цього неможливо викласти власну думку, оформити діловий документ, грамотно і переконливо представити виробничі процеси, а отже виконувати функції, покладені на соціум.

Як навчити учнів, щоб вони могли вільно спілкуватися англійською? Як зробити урок цікавим? Через це формуєть­ся духовність людини, відтворюєгься всесвіт.

На мій погляд, відповідь може бути одна: впроваджувати активні методи навчання та інтерактивні технології.

Cyтнicть інтерактивних технологій полягає в тому, що вони передбачають організовану взаємодію учнів між собою та вчителя з учнями.

На одному з інтерактивних методів навчання, який є до­сить дієвим на уроках англійської мови - це групова форма роботи, я хочу зупинити свою увагу більш детально.

Групова форма роботи є дуже ефективною у процесі навчання усного мовлення, а також аудіювання, письма, читання і граматики. Саме тут удосконалюються вміння та навички говоріння, збільшується час спілкування на уроці, розвивається логічне мислення, здатність орієнтуватися в ситуації, вчить учнів самостійності. А головним є те, що групова робота забезпечує максимальну активізацію кому­нікативної діяльності учнів на уроці. Кожен учень має шанс бути активним на уроці.

Хочу зупинитися на організації та процедурі проведення групової роботи. Знаю, що в сучасній школі вчителі, безумовно, використовують групову форму роботи, але недостатню увагу приділяють таким особливостям, від яких залежить успіх цієї роботи. А особливості наступні:

- чіткі цілі завдання та демонстрація того, що потрібно зробити учням;

- група складаєгься не більше, як з 5 уч­нів. Бажано, щоб в кожній групі був хоча б один
  сильний лідер:

- регламентувати час виконання завдання (щоб учні не нудьгували і не втомлювалися,  
  вчитель не повинен затягувати роботу в гру­пах);

- під час спілкування з учнем вчитель не перебиває його, а звертає увагу тільки на ті   
  помилки, які заважають розумінню один одного;

- помилки, які були в учня під час спілкування, вчитель помічає для себе, щоб потім
  попрацювати над ними додатково;

- під час роботи учнів в групах настає та можливість, коли вчитель проходить між ря­дами по
  класу і прислуховується до того, що обговорюють учні;           .           ..          .

- для тих yчнів, які раніше закінчили виконання завдання, необхідно пiдгoтyвarи додатковий
   матеріал;

- коли учні працюють в групах, як можемо ми привер­нути їхню увагу? Перше, це піднята
  рука вчителя. Коли учні бачать їі, вони також піднімають руки, і це означає, що дискусію
  закінчено й учні слухають вчителя. Друге - це, наприклад, використання музичного
­  супроводу. В цьому випадку виключена музика має бути сигна­лом для припинення роботи,
  отже вся увага учнів приділя­ється вчителю. Сигнал має бути використано для того, щоб
  учні, працюючи в групах, швидко припинили роботу і повернулись до вчителя;

- вислуховувати думки представника кожної групи.

Мої спостереження дають можливість зробити наступні висновки:

- по-перше, успіх такої роботи залежить від професіона­лізму самого вчителя;

- по-друге, український вчитель ще не зовсім готовий так працювати, а тому й учень не
  готовий до такої форми роботи;

- по-третє, традиційні форми роботи ще заважають організації групової роботи;

- по-четверте, потрібна можливість пересування меблів у класі і вільне переміщення учнів;

- по-п'яте - вчитель не впевнений у собі і боїться, що на уроці буде багато зайвого галасу.

А якщо пам'ятати про психолоriчний клімат на уроці, то варто корегувати помилки
безадресно. Бажано, щоб учні виправляли помилки самі.

Під час групової роботи виникає позитивна атмосфера, зникає страх перед невдалою відповіддю, бо є відчуття, що друзі тобі допоможуть, а також виникає впевненість у власних можливостях. Тут також вирішується проблема невпевненості у собі, учні відчувають себе більш комфортно в умовах взаємонавчання. Я так гадаю, що саме це сприяє бажанню вчитися, сприяє комунікативній та пізнавальній мотиваціям учня.

Групове навчання - це "аптека" для тих учнів, які емоцій­но пригнічені, тільки тут вони зможуть вилікуватися і повіри­ти в себе, знайти мотивацію до навчання. Тут підіймаєгься активність і творча самостійність учня, тут він вчиться співпрацювати і творити, тут бере участь в обговоренні важливих питaнь, у нього розвивається почуття відповідальності,
тyт він розвиває свої можливості, тут надаєгься можливість самостійно вдосконалювати й накопичувати знання та навички.

Групова робота дозволяє залучити всіх учнів до навчаль­ного процесу, це збільшує час пребування кожної дитини в іншомовному середовищі. І саме тyт вчитель починає вико­нувати свою роль організатора, помічника мовної взаємодії, а учні стають рівноправними паpтнерами у спілкуванні.


Комментариев нет:

Отправить комментарий